Gronhadissas e batèstas...
   

   Cal dire que, a mon atge, ai conegut fòrça gronhadissas e fòrça batèstas. Plan de moments ont lo monde se bolegavan. : «agachatz» :

      - mai 68, los joves volián cambiar la vida, cercavan mai de libertat ;

      - 1970 conflicte dels LIP. Batèsta emblematica de luta per una autogestion ;

      - 29 de decembre 1975, 5000 vinhairons blocan lo pòrt de Seta per arrestar l’importacion dels vins italians ;

      - Lo 4 de març 1976 Montredon, revòlta de los vinhairons, un capitani de CRS es tuat.


   Totes aqueles soscaments, avián de rasons plan fòrtas, per cambiar la vida, per trapar mai de libertat, per salvar son mestièr o tanben trapar mai de justícia.

   Ara de que vesèm ? Una armada d’ensucats que fan de revolucions per crompar dins las grandas surfaças, de que ? De..... Nutella. Aquela mèrda a l’òli de palma. Puèi son forçats de faire çò mesme amb «les couches culottes» per se netejar lo tafanari.

   Ei ! Melania, faire una batèsta per un «fondent de chocolat» de Paitavin es quicòm que se pòt ausir, mai de ....Nutella quana vergonha !

   Bon! Ieu per lo dejunar, vau sortir la confitura de guindols de l’Escandorga e la pasta de codonh de mameta Desnisa. Aquò se n’i a pas pus, te dona una rason de faire la batèsta. Benlèu que abans tastarai un bon morci de pan de campestre amb de Ròcafòrt e un còp de vin de Faugeres.

   Amistats amics, tenètz vos fièrs.
 

L’Enric del Redondèl

(dessin de Fabrice Greg - janvier 2018)

 

Émeutes et luttes.

   A mon âge, j’ai connu plusieurs émeutes et beaucoup de luttes. De nombreux moments où le monde se remuait : « regardez »…

      - mai 68, les jeunes voulaient changer la vie, ils cherchaient plus de liberté ;

      - 1970 le conflit des LIP. Bataille emblématique de la lutte pour une autogestion ;

      - 29 Décembre 1975, 5000 vignerons bloquent le port de Sète pour arrêter l’importation de vins Italiens ;

      - Le 4 Mars 1976, Montredon, révolte des vignerons, un capitaine de CRS est tué.

   Toutes ces révoltes, avaient des raisons très fortes, pour changer la vie, sauver son métier, trouver plus de justice.

   Actuellement, que voyons-nous ? Une armée d’imbéciles qui font la révolution, pour acheter dans les grandes surfaces, quoi ? du...Nutella. Cette chose affreuse à l’huile de palme. Ils sont forcés de faire la même chose avec les « couches culottes » pour se laver les fesses.

   Oh ! Mélanie se battre pour un fondant au chocolat de Paitavin, c’est une chose que l’on peut comprendre, mais, du ... Nutella qu’elle honte !

   Bon ! Pour mon petit déjeuner, je vais sortir la confiture de griottes de l’Escandorgue et la pâte de coings de grand-mère Denise. Alors là, si je n’en trouve pas, il y a une bonne raison de faire la bagarre. Peut-être avant je goûterai un morceau de pain de campagne avec…du Roquefort et un verre de rouge de Faugères.

 

  Amitiés amis et bonne santé.

 

 

Cronicas de L'Enric del Redondel